torsdag 20 augusti 2015

Vi skall alla den vägen vandra...

Har länge funderat på att göra en modulär kyrkogård till Empire of the Dead och Secrets of the Third Reich. Stora gravstenar och sarkofager (möjligen även mausoleum vad det lider) utgör utmärkt skydd speltekniskt och det ser bra ut på spelbrädet. De gravvårdar som avbildas i detta inlägg har redan hunnit varit med ett tag men nu får ni se dem här.

De material jag har använt är framförallt olika varianter av kartong, foam card och golvisolering. För att dessa terrängpjäser skall stå någorlunda still (dvs. inte flyttas så fort man nuddar dem) har jag valt att värmelimma fast tovat ylle (vadmal) under så att de inte kan glida på det flockade spelbrädet. Ornamentiken på nedan fotade objekt är en knapp i metall som jag hittade i en gömma. Knopparna på sarkofagens lock är skölddetaljer från urgamla GW-skeleton warriors.



Sarkofagen grundmålades grå, washades med svart och torrborstades sedan med grå, vit, biege och en del andra färger (grön, gråblå, sand, brun mfl.). Texten skrev jag med en välvässad blyertspenna som skapade fördjupningar i kartongen som sedan fylldes i med wash och ramhävdes med torrborstning. Basen flockades slutligen med static grass och valda delar flockades med ett grönbrunt flock gjort av färgat, torkat gräs.


Figuren är den första färdigmålade ur min Holy Order till Empire of the Dead. Han fick duga som halvsuddig storleks referens (28mm).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar